Lillestrøm
Hyundai Motor Europe lanserer to nye biler i Lillestrøm denne uken. Her den nye hydrogenbilen Nexo, sammen med (f.v.) generalsekretær Kristian Vik i Norsk hydrogenforum, direktør for PR & Kommunikasjon David Fitzopatrick i Hyundai Motor Europe, kommunikasjonsdirektør Aksel Tonjer i Akershus Energi, daglig leder Frank Sagvik i Akershus Energi Varme, daglig leder Roger Hertzenberg i Uno-X Hydrogen og prosjektleder for transport Daniel Bügel i Kunnskapsbyen Lillestrøm.
Hyundai Motor Europe lanserer to nye biler i Lillestrøm denne uken. Her den nye hydrogenbilen Nexo, sammen med (f.v.) generalsekretær Kristian Vik i Norsk hydrogenforum, direktør for PR & Kommunikasjon David Fitzopatrick i Hyundai Motor Europe, kommunikasjonsdirektør Aksel Tonjer i Akershus Energi, daglig leder Frank Sagvik i Akershus Energi Varme, daglig leder Roger Hertzenberg i Uno-X Hydrogen og prosjektleder for transport Daniel Bügel i Kunnskapsbyen Lillestrøm.

Velger Lillestrøm for Europa-lansering

Hvordan får du 200 motorjournalister fra hele Europa til å prøvekjøre bilen din? Du inviterer dem til Lillestrøm.

Denne uken lanserer Hyundai to nye biler i Europa. Lanseringen er lagt til Lillestrøm. Hyundai Motor Europe har denne uken tatt over hele Akershus Energipark for å bruke anlegget som visningssted for sine to siste nullutslippsbiler; den langtrekkende elbilen Hyundai Kona og den enda mer langtrekkende hydrogenbilen Hyundai Nexo.

Naturlig lanseringssted
Daglig leder Frank Sagvik i Akershus Energi Varme synes det er flott at anlegget kan brukes til lanseringen.
– Akershus Energipark ble laget med tanke på å kunne vise fram ulike typer utslippsfri energiproduksjon. At vi også kan bruke energiparken til å vise fram nye utslippsfrie biler, er helt i tråd med disse intensjonene, mener Sagvik, som har samarbeidet med Huyndai om arrangementet siden begynnelsen av mai.

© LillestrømLivet Daglig leder Frank Sagvik i Akershus Energi Varme (f.v.) og Kunnskapsbyens prosjektleder for transport, Daniel Bügel. 

– Fantastic venue!
David Fitzpatrick er direktør for PR & kommunikasjon hos Hyundai Motor Europe. Han er strålende fornøyd med energiparken som lanseringssted.
– Nå står vi midt i et kraftverk som kun benytter fornybare energikilder. Og der borte, på den andre siden av parkeringsplassen, er det også en hydrogenpumpe, forteller Hyundai-direktøren under innledningen av lanseringsforedraget for en gruppe britiske motor-journalister, onsdag ettermiddag.

© LillestrømLivet Kyung-Won Suh fra Hyundai Motor Companys gruppe for utvikling av brenselcellebiler, orienterer britiske journalister om selskapets nye hydrogenbil.

Alt er ekte
Selv blaserte journalister, som er vant til at slike evenementer er lagt til fancy messe- eller hotellområder, lar seg fascinere av at visningen er lagt til et levende industrianlegg. Her er det ingen oppbygde kulisser. Alt er virkelig.
 
En smak av ren transport
Det er et gedigent apparat som er i sving for å ta imot 200 motorjournalister. En egen stab sørger for klargjøring av testbilene, kart og kjøreanvisninger – og tips om naturskjønne fotosteder som er kartlagt på forhånd. Egne kokker sørger for servering av tradisjonelle og velsmakende norske matretter.

Et glansbilde av Romerike
Kommunikasjonsdirektør Aksel Tonjer i morselskapet Akershus Energi sier han er imponert over hvor bra energiparken fremstår, som en naturlig ramme for arrangementet. I de kommende ukene vil bilder av Hyundai-bilene i flotte omgivelser på Romerike pryde motorpublikasjoner over hele Europa.

Kult valg

Kunnskapsbyens prosjektleder for transport, Daniel Bügel, påpeker at dette er med på å sette Lillestrøm – og Norge – på kartet for framtidsrettet transport.
– Det er kult at Hyundai har valgt hydrogenkommunen Skedsmo og Akershus Energipark for denne lanseringen. Jeg kan ikke tenke meg et mer perfekt sted for dette, sier Bügel.

  • Vil du vite mer om hydrogenbilen Nexo, som Kunnskapsbyen Lillestrøm testet tidligere i sommer, kan du lese her: Hyundai NEXO er ren luksus
Tilbake
ANNET INNHOLD